تشخیص جنسیت مرغ مینا

نویسنده: دکتر مهدی جعفری   (دامپزشک)   

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که عاشق پرندگان هستید و به دنبال کامل کردن اطلاعات خود می روید و دوست دارید هر آنچه نیاز است را در مورد پرنده ی دوست داشتنی خود بیابید. ما در این مقاله ی کوتاه درباره موضوعات کاربردی زیر بحث می کنیم:

  • تشخیص جنسیت نر یا ماده
  • تشخیص سن پرنده
  • پرنده ی نر بهتر است یا ماده؟

تشخیص جنسیت مرغ مینا

تشخیص نر یا ماده بودن مرغ مینا از روی ظاهر بسیار کار دشواری می باشد و با خطا همراه است. بهترین روش تشخیص جنسیت در مرغ مینا استفاده از آزمایش PCR می باشد.

هر چند بعضی از افراد با تجربه میتوانند در بسیاری از موارد نر یا ماده بودن را تشخیص بدهند. معمولا جثه و سر مرغ مینای نر از ماده بزرگتر است و رنگ بال در جنس نر پر رنگتر از جنس ماده است. یک روش که بعضی ها به تصور اشتباه فکر میکنند به راحتی میتوانند با آن تعیین جنسیت کنند این است که سقف دهان پرنده ها را با هم مقایسه میکنند و اگر سقف دهان سیاه باشد میگویند پرنده نر می باشد.

تشخیص سن

برای تشخیص سن میتوان از چند حالت که برای شما عزیزان بیان میکنیم بهره بگیرید. دور چشم مرغ مینای جوان سفید، مرغ میانسال کرمی و مرغ مینا مسن یا پیر به رنگ زرد می باشد. در ضمن دور چشم با افزایش سن چین و چروک بیشتری  پیدا میکند.

جنس نر را انتخاب کنیم یاماده؟

هر دو جنس از مرغ مینا، تقلید کننده های خوبی هستند و هر دو توانایی و قدرت حرف زدن و یادگیری را دارند و هیچ برتری بین پرنده نر یا ماده وجود ندارد.

مرغ مینا در طبیعت حدود هشت تا ده سال عمر میکند ولی در قفس و اسارت کمتر عمر کرده و این هم به عوامل و شرایط نگهداری پرنده متغییر می باشد.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید