انتقال ویروس کرونا در برخی از حیوانات خانگی درخوزستان مشاهده شده است!

مدیر گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: انتقال ویروس کرونا در برخی از حیوانات خانگی در خوزستان مشاهده شده و در حال ورود به فاز انتقال ویروس از انسان به دام و حیوان هستیم.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار داشت: افراد باید حیوانات خانگی خود را از نظر ابتلا به ویروس کرونا بررسی کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

وی در خصوص نقاط ضعف ویروس کرونا گفت: این ویروس سنگین است و با عطسه و سرفه بر روی زمین می افتد، به علت داشتن لایه چربی، با الکل و صابون از روی دست شسته می‌شود.

علوی بیان کرد: با ماسک می توان از نفوذ آن جلوگیری کرد و همچنین وابسته به حیات است و درون سلول زنده می ماند بنابراین با استفاده از ماسک، شستن مداوم دست و صورت، رعایت فاصله فیزیکی می توان با آن مقابله کرد.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  اهواز ادامه داد: متاسفانه هشدارها دربین برخی از مردم رنگ باخته است چون غفلت می کنند و اگر مانند ایام تعطیل رعایت کنند موارد ابتلا افزایش پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنیم گفت: باید از تجربه‌های جهانی کشورهای موفقی مانند چین، سنگاپور و کره جنوبی بهره ببریم البته کشور ایران نیز پیشرفت‌های خوبی داشته اما نباید فکر کنیم به انتهای کار رسیده ایم چون هنوز در بسیاری از استان‌ها موارد بیماری پایدار نشده بنابراین باید اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی را بیشتر رعایت کنیم.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید