کاهش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی/ واردات بیش از ۴ میلیارد دلار خوراک دام و طیور

کاهش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی/ واردات بیش از ۴ میلیارد دلار خوراک دام و طیور

 

سال گذشته بیش از ۴٫۱ میلیارد دلار نهاده‌ دامی وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش واحد خبری دام پخشبه نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع خوراک دام و گندم با کاهش همراه شد.
هر بوشل گندم با ۴٫۵ دلار کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت ۵۱۶٫۵ دلار به فروش رفت.قیمت ذرت هم که با عنوان غذای اصلی دام مورد استفاده قرار می‌گیرد ۳ دلار افت کرد و به قیمت ۳۲۵٫۵دلار معامله شد. قیمت پنبه هم با کاهش ۲۲سنتی مواجه شد اما دام زنده ۴۰ سنت افزایش یافت.
ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان خوراک دام و طیور در جهان است.
مجید موافق قدیری  رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت:‌سال گذشته ارزش واردات نهاده‌های دامی بیش ۴٫۱ میلیارد دلار بود که در مقایسه با ارزش ۳٫۳ دلاری واردات نهاده‌های دام و طیور در سال ۹۷ رشد ۲۳درصدی را نشان می‌دهد.
آمارهای تفکیکی واردات نهاده‌های دام و طیور نشان می‌دهد در سال گذشته بیش ۸٫۹ میلیون تن ذرت به ارزش ۲٫۱ میلیارد لار وارد کشور شده که در مقایسه با سال ۹۷ به لحاظ وزنی رشدی نداشته اما از لحاظ ارزشی افزایش ۴درصدی را تجربه کرده است.
قدیری افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار جو وارد کشور شده است که این آمار در مقایسه با واردات ۲٫۶ میلیون تنی جو به ارزش ۶۰۲ میلیون در لار در سال ۹۷ رشد ۵۱ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۶۸ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می‌دهد.
این مسئول گفت: سال گذشته بیش از ۲٫۲ میلیون تن کنجاله سویا به ارزش بیش از ۹۵۸ میلیون دلار وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات حدود یک و نیم‌ میلیون‌تنی در سال ۹۷ رشد ۵۰ درصدی به لحاظ وزنی و رشد ۴۰ درصدی به لحاظ ارزشی را نشان می‌‌دهد.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید