غذای ماهی دیسکس

دکتر مهدی جعفری (دامپزشک)   

 

ماهی دیسکس تمام انواع غذاها را از جمله غذای پولکی، گرانول، مواد غذایی منجمد و یا حتی زنده میتواند بخورد و بهتر است که شما غذای متنوعی برای او تهیه کنید تا تمام نیازهای او برطرف شود.

غذای خشک

غذای خشک برای ماهی بسیار مطلوب است زیرا این غذاها معمولا حاوی تمام نیازهای ماهی می باشند که هم میتوان به شکل گرانولی استفاده کرد و هم به شکل پولکی. بهتر است در کنار غذای خشک چند وقت یکبار غذای زنده هم استفاده نمایید و قبل از استفاده غذا را خیس کنید که باعث نفخ نشود.

غذای زنده

مواد غذایی زنده مانند کرم های خونی، کرم های سیاه و همچنین کرم های سفید است و از نظر میزان مواد مغذی همه ی این موارد از بهترین غذاها برای دیسکس هستند. آرتمیا یکی از بهترین مواد غذایی دیگر و جایگزین مناسبی برای کرمها است. دلیل این موضوع این است که آنها سرشار از ویتامین ها و همچنین مواد معدنی هستند. آنها می توانند به صورت یخ زده یا زنده باشند. اگر نمکی روی آنها پاشیده شده باشد حتما شسته شود یا اگر یخ زده باشد اجازه دهید یخ آن کاملا باز شود بعد استفاده نمایید.

آرتمیا بهترین ماده غذایی برای تقویت رنگ ماهی های دیسکس آکواریوم شما است زیرا از بتاکاروتن بهره می برد.

و این نکته را برای غذای زنده در خاطر داشته باشید که اصلا از کرم های زنده استفاده نکنید، زیرا کرم های زنده حاوی انگل هستند. حتما از کرم های یخ زده استفاده نمایید.

غذاهای خانگی

روش دیگر تغذیه دیسکس غذای خانگی است که از میکس دل گاو درست می شود. این روش خیلی خوب است و برای ماهی ها بسیار مغذی است و تنها مشکلی که دارد این است که مخزن آب ماهی را بسیار کثیف میکند و نیاز به تمیز کردن روزانه دارد.

 

عادات غذایی ماهی دیسکس

ماهی دیسکس در جوانی نیاز به تغذیه مداوم دارد بچه ها در روز ده تا دوازده بار غذا میخورند و دیسکس های بزرگسال دو تا سه بار در روز غذا میخورند غذا دادن بیش از اندازه به ماهی ها ممکن است در سلامتی ماهیان اخلال ایجاد کند و همچنین باعث آلودگی آب می شود و ماهی دیسکس بسیار حساس بوده و به آب تازه و تمیز احتیاج دارد.

همیشه روی یک نظم خاص به ماهی ها غذا بدهید صبح ها اجازه دهید بعد از روشن کردن چراغ کمی جنب و جوش بکنند بعد غذایشان را بدهید یا شب ها بعد از خوردن غذا یک ساعت بهشان وقت بازی دهید و بعد چراغشان را خاموش نمایید.

یکی  از مشکلات شایع این است که ماهی سریع به سمت غذا شنا نمیکند و بنابراین غذا ته نشین میشود و کم کم می پوسد و تبدیل به باکتری خواهد شد برای حل این مشکل می توانید از یک فیدر در پایین مخزن استفاده کنید و قبل از آلوده شدن آکواریوم مواد غذایی باقیمانده را خارج نمایید.

برای دیدن محصولات مربوط  به آبزیان اینجا را کلیک نمایید.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید