انواع قلاده سگ

دکتر مهدی جعفری (دامپزشک)   

قلاده مناسب سگ

سگ ها موجودات بازیگوشی هستند و هرچقدر آموزش ببینند و به حرف شما گوش دهند باز هم برای بعضی مواقع ممکن است کنترل نداشته باشند و هیجان زده شوند و به حرف شما گوش ندهند و در این لحظه ممکن است اتفاق های بسیار ناگواری رخ دهد. بنابراین همیشه سگ ها به قلاده نیاز دارند تا از خطرات احتمالی دور بمانند. در این مقاله انواع قلاده ها را به شما معرفی می نماییم .

برای انتخاب نوع قلاده باید به نکاتی مانند نژاد سگ، سایز و دلیل استفاده از قلاده توجه نمایید تا مناسب ترین قلاده را برای او خریداری نمایید.

قلاده گردنی

قلاده گردنی یک بند پلاستیکی یا چرمی یا برزنتی است که یک سگگ دارد و جای سگگ آن معمولا قابل تنظیم است. این قلاده بر روی گردن سگ بسته می شود، قلاده گردنی متداول ترین نوع قلاده است.

قلاده های تربیتی نیز در دسته قلاده های گردنی هستند و برای سگ هایی مناسب اند که صاحب خود را دنبال خود می کشند. این قلاده ها قابلیت کوچک و بزرگ شدن دارند که صاحب می تواند وقتی سگ نافرمانی کرد، کمی قلاده را محکم تر کند تا سگ سرجای خود بایستد و از کشیدن آن دست بردارد.

نوع دیگری از این قلاده های گردنی، قلاده ی ضد پارس است.

پارس کردن حقی طبیعی برای سگ ها است اما بسیاری از سگ ها به علت های مختلفی بیش از اندازه پارس میکنند و موجب آزار و اذیت افراد میشوند. از این رو قلاده های بحث برانگیز ضد پارس به بازار عرضه شدند. این قلاده ها از آن جهت بحث برانگیز هستند که زمانیکه سگ با این قلاده پارس میکند، شوک الکتریکی ضعیفی به بدن او وارد میشود که مانع از تکرار این عمل شود.

این عمل نوعی شکنجه از سوی افراد خوانده شده و لذا استفاده از آن در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شده است. پیشنهاد بهتری که میتوان جایگزین این قلاده کرد این است که از کودکی و با رفتارهای مسالمت آمیز به سگ آموزش بدهید تا کمتر پارس کند. مثلا زمانی که ساکت تر است به او جایزه بدهید تا این عمل در وی نهادینه شود.

 

قلاده کمری یا هارنس

این قلاده ها روی شکم و سینه ی سگ قرار می گیرند و در پشت سگ به یکدیگر میرسند. این قلاده برای سگ هایی با درد مفاصل و گردن بسیار مناسب است. هم چنین اگر سگ شما علاقه دارد تا شما را به دنبال خود بکشد بهتر است تا از این قلاده به جای قلاده ی گردنی استفاده کنید، زیرا ممکن است در زمان طولانی گردن سگ آسیب ببیند.

برای دیدن انواع قلاده های کمری اینجا را کلیک نمایید.

 

قلاده پوزه ای یا هالتر

قلاده های پوزه ای هم مانند قلاده های ضد پارس است و باید حتما قبل از استفاده از آنها با دامپزشک خود مشورت نمایید و طریقه استفاده درست آن را بدانید این قلاده به پوزه سگ بسته می شود و تا پشت سر او می رود. هالتر برای آموزش سگ های وحشی استفاده می شود.

اگر سگ شما واقعا به این قلاده نیاز دارد قبل از استفاده از دامپزشک و یا مربی سگ مشورت بگیرید.

 

بند قلاده

علاوه بر قلاده ها باید برای سگ ها بند قلاده نیز تهیه کرد.

بندهای قلاده در سه جنس چرمی، زنجیری و نایلونی عرضه میشوند که استفاده از هر کدام از این بندها بستگی به سلیقه و نوع سگ شما دارد. هم چنین باید بند قلاده ای را استفاده کنید که وزنی متناسب با وزن سگ شما داشته باشد. اگر بندقلاده سبک تر باشد ممکن است پاره شود و اگر سنگین تر باشد سگ نمیتواند حرکت کند.

در هنگام خرید بند قلاده به وزن نوشته شده روی بسته بندی دقت کنید، تا بند قلاده متناسب با وزن سگ خود را خریداری کنید.

اگر سگ شما معمولا در فضای بزرگی به گردش می پردازد و بسیار بازیگوش است پیشنهاد می شود از بند قلاده جمع شو استفاده نمایید. این بند قلاده چندین متر است و ریلی است و جمع  می شود و به سگ شما اجازه می دهد تا مسیرهای طولانی تری بدون شما بدود و تحت کنترل شما باشد.

برای بازدید از محصولات مرتبط اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید