نگهداری از خرگوش در فصل سرما

با مطالعه این مقاله در مجله علمی دام پخش شما به تمامی سوالات خود در این زمینه دست خواهید یافت و در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسات مجله علمی دام پخش با شماره های ۰۹۱۳۱۶۲۹۳۷۲ آقای دکتر روغنی و ۰۹۱۳۵۷۴۴۸۷۴ آقای مهندس نعیمی تماس بگیرید تا پاسخگوی سوالات شما باشند .

خرگوش در زمستان

خرگوشها به خواب زمستانی نمیروند ولی در طبیعت آنها با پوشش موی ضخیم خود و رفتن به زیر سطح زمین خود را از سرمای زمستان در امان نگه میدارند ولی سلامت و گرم ماندن  یک خرگوش خانگی کاملا وابسته به اقداماتی است که شما برای آن انجام میدهید. که حفظ شرایط نرمال برای روزهای سرد سال با رعایت موارد گفته شده که بسیار آسان هستند اصلا سخت نبوده و باعث میشود که خرگوش شما همیشه یک زندگی خوبی را در کنار شما داشته باشد و شما نیز از با او بودن لذت ببرید.

نگه داری از خرگوش در فصل سرما

دمای بدن خرگوش در حدود ۳۸٫۵ تا ۴۰ درج سانتیگراد می باشد و شما باید شرایطی را فراهم نمایید تا خرگوش شما بتواند در زمستان و روزهای سرد سال دمای خود را حفظ نماید و دچار بیماری و حتی سرمازدگی نشود.

همانطور که میدانید سرمازدگی میتواند برای حیوان خطرناک و مرگبار باشد.حیوانی که دچار سرمازدگی میشود گوشها ، دست و پاهایش بی رنگ و سرد میشود و بی حال میشود که در صورتی که این حالتها را در خرگوش خود دیدید باید به سرعت آن را نزد دامپزشک ببرید در غیر اینصورت امکان دارد که حیوان تلف شود

این کارها را برای خرگوش خود در زمستان انجام دهید

  • با موانع یا پارچه ضد آب روی  قفس خرگوش را پوشیده نگه دارید.
  • قفس نگهداری خرگوش را در جایی گرمتر و سربسته مانند پارکینگ منزل قرار دهید تا این روزهای سرد برای حیوان راحت تر سپری شود.
  • مواظب باشید با پوشاندن تمامی قفس خرگوش راه تهویه را برای حیوان مسدود نکنید.
  • کف قفس را با وود استیک یا پوشال بستر جوندگان بپوشانید و برنامه منظمی برای عوض کردن آن و کنترل بهداشت قفس خرگوش خود داشته باشید .
  • باید همیشه در روزهای سرد سال غذای کافی و آب گوارا در اختیار خرگوش خود بگذارید.
  • از یونجه جوندگان غافل نشوید چون خرگوش شما باید بطور دائم این منبع مهم غذایی را در اختیار داشته باشد.
  • باید در روزهای سرد سال غذای بیشتری در اختیار خرگوش خود قرار دهید و بخاطر کنترل بیماری و وجود رطوبت این روزها غذاهای پلیت ( غذای مخصوص خرگوش ) توصیه میشود.
  • توجه به آب مورد نیاز خرگوش بسیار مهم است و باید هر روز بررسی شود تا آب یخ نزده باشد برای جلوگیری از یخ زدگی و رعایت بهداشت بیشتر و کنترل و بررسی راحت تر استفاده از آب خوری مخصوص ( آبخوری جوندگان ) به شما عزیزان توصیه میشود.
  • نمیتوانید به خاطر سرما بطور دائم خرگوش خود را داخل قفس نگهداری کنید و باید در ساعتهایی که دمای هوا بهتر است به آن اجازه بازی و فعالیت در محیط باز را بدهید.این کار باعث سلامت و شادابی حیوان شما میشود و از بروز بیماری در خرگوش شما جلوگیری می نماید.
  • اگر به هر دلیلی خرگوش شما خیس شد باید به سرعت با حوله بدن حیوان را خشک کنید.
  • در روزهای سرد سال که خرگوش مجبور است بیشتر در قفس بماند باید برای آن اسباب بازی مناسب در نظر بگیرید تا با آن مشغول بازی شود
اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید