معرفی نژاد گربه آمریکن وایرهیر (American Wirehair)

دکتر مهدی جعفری (دامپزشک)   

 

ویژگی های گربه نژاد امریکن وایرهیر

گربه نژاد امریکن وایرهیر بسیار انعطاف پذیر است و نوع پوشش این گربه باعث جذابیت بیش از اندازه او می شود.

این گربه دارای طبیعت اجتماعی است، بنابراین بسیار سازگاری دارد و درعین حال خیلی مهربان و بازیگوش است البته این گربه دنبال توجه بیش اندازه صاحبش به خود است و فعالیت بالایی دارد. امریکن وایرهیر بسیار باهوش است و علاقه زیادی به پازل ها و بازی های تعاملی دارد.

این نوع گربه بسیار آرام بوده و مردم را دوست دارد و یکی از علاقه مندی های او نشستن روی مبل کنار صاحبش و یا زیر پای او است.

طول عمر  گربه نژاد امریکن وایرهیر | American Wirehair

۱۴ تا ۱۸ سال.

 

سلامتی گربه نژاد امریکن وایرهیر | American Wirehair

آمریکن وایر هیر به طور کلی سالم است.

نحوه مراقبت از گربه نژاد امریکن وایرهیر | American Wirehair

این گربه به خاطر پوشش خاصی که دارد، نیازمند مراقبت های ویژه ای است. شانه زدن باعث آسیب به او می شود، بنابراین شانه زدن را به زمان ریزش مو محدود نمایید، نظافت و حمام رفتن هم به ندرت لازم است.

مسواک زدن دندان برای همه ی حیوانات خانگی واجب است تا به بیماری پریودنتال دچار نشوند و پیشنهاد ما این است که، دندان های او را روزانه مسواک کنید، ناخن هایش را دو هفته یک بار کوتاه نمایید، ترشحات کنار چشم را با پارچه ای نرم و مرطوب تمیز نمایید و همیشه این نکته را رعایت کنید که برای اینکه عفونت پخش نشود بهتر است برای هر چشم از پارچه ای جداگانه استفاده نمایید.

باید گوش های امیریکن وایرهیر هفته ای یک بار بررسی شود، اگر کثیف باشند با پارچه ای مرطوب و نرم یا می توانید پارچه را با مخلوطی از سرکه سیب طبیعی و آب گرم مرطوب نمایید و گوش را تمیز کنید.

بهتر است این نژاد از گربه را داخل محیط خانه نگه دارید. با اینکار از بیماری های منتشر شده توسط گربه های دیگر و حملات سگ او را محافظت می نمایید.

جای خواب این گربه را همیشه تمیز نگاه دارید.

 

ویژگی های ظاهری گربه نژاد آمریکایی وایرهیر | American Wirehair

پوشش آمریکن وایرهیر بافت متراکم و زیبایی دارد و به رنگ های مختلف دیده می شوند. او دارای یک سر گرد، گونه هایی که استخوان هایش به سمت بالاست و گوش های متوسط می باشد.

دور چشمانش روشنتر است و کمی به سمت بالا شیب دارد، آمریکن وایرهیر دارای پاهای عضلانی و پنجه ای گرد است و دم او از کفل به سمت نوک گرد است.

 

میزان سازگاری گربه نژاد آمریکایی وایرهیر | American Wirehair با کودکان و حیوانات خانگی دیگر

گربه وایرهیر موسیمی انتخابی ایده آل برای خانواده های دارای کودک و سگ است و کودکان باید با او مودبانه رفتار کنند. او یک شکارچی ماهر است، اما ممکن است یاد بگیرد برای شکار پرندگان یا دیگر حیوانات کوچک خانه را تنهایی ترک کند و یا ممکن است به حیوانات کوچک و پرندگان داخل خانه حمله کند. هنگامی که به این موضوع شک دارید، بهتر است در خانه پرنده یا حیوانات کوچک نداشته باشید. همیشه حیوانات خانگی، حتی گربه دیگر را به آرامی و در یک محیط کنترل شده به او معرفی نماید.

 

برای مشاهده محصولات گربه ها اینجا را کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید