آموزش فرمان نشستن سگ

دکتر مهدی جعفری (دامپزشک)   

 

دستور یا فرمان نشستن سگ یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین آموزشهایی است که باید به سگ خود یاد بدهید. سگ شما باید به خوبی این فرمان را بشناسد و به خوبی اجرا کند.

این دستور بسیار کاربردی بوده و باید در وجود سگ شما بشیند، البته نگران نباشید این آموزش به زمان طولانی احتیاج نداشته و شما به آسانی و با کمی صبر میتوانید آن را به سگ خود آموزش دهید.

نحوه ی آموزش:

با استفاده از قانون تشویق میتوانید بدون ایجاد استرس و ترس این قانون را برای سگ خود اجرا کنید تا در هر لحظه و هر جایی، دستورات صاحب خود را اجرا نماید.

بهترین زمان برای آموزش نشستن به سگ شما قبل از دادن وعده غذایی به اوست و سگ باید در موقع آموزش گرسنه باشد. در ضمن به مقداری جایزه یا به اصلاح تشویقی مناسب هم نیاز دارید.

در ابتدا چند عدد تشویقی در دست خود نگه دارید و سگ را صدا زده و به او دستور یا فرمان بشین را میدهیم. بهتر است برای اینکه دستور شما برای سگتان اختصاصی تر باشد، اسم سگ را اول دستور بگذارید. برای مثال اگر اسم سگ شما الکس است باید بگویید. ” الکس بشین”.

در اولین دستور حتما سگ شما هیچ جوابی به فرمان شما نمی دهد. دوباره فرمان را تکرار و به آرامی پشت کمر سگ خود را فشار می دهید و او را به زمین نزدیک کنید تا حیوان به آرامی روی زمین بنشیند. بدون درنگ به او آفرین گفته و یک تشویقی به او بدهید. به یاد داشته باشید در هر مرحله اسم حیوان خود را صدا کنید. مثلا بگویید آفرین الکس و چند بار او را نوازش کنید.

 

این کار را چند بار انجام بدهید تا بدون کمک و فشار روی کمر توسط شما، سگ شما فقط با شنیدن کلمه بشین این کار را انجام دهد. نکته مهم در زمان تمرین و تکرار زمان مناسب است و نباید فراموش کنید که زمان آموزش نباید بیشتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه باشد. چون سگ خسته شده و آموزش به او فایده ای نخواهد داشت.

باید در هفته اول یک مرتبه صبح و یک مرتبه عصر این تمرین را با سگ خود انجام دهید. البته سرعت انجام دستور بدون خطا به نوع کار شما و هوش سگ شما بستگی دارد ولی با کمی صبر و پشتکار حتما موفق می شوید.

برای بازدید از محصولات مرتبط اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید