آموزش محل ادرار به سگ

با مطالعه این مقاله در مجله علمی دام پخش شما به تمامی سوالات خود در این زمینه دست خواهید یافت و در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسات مجله علمی دام پخش با شماره های ۰۹۱۳۱۶۲۹۳۷۲ آقای دکتر روغنی و ۰۹۱۳۵۷۴۴۸۷۴ آقای مهندس نعیمی تماس بگیرید تا پاسخگوی سوالات شما باشند .

به سرپرستی گرفتن سگ ها و آوردن آنها به خانه بسیار هیجان انگیز و زیبا خواهد بود اما مهمترین فکری که شما در ابتدا برای نگهداری از او دارید این است که چگونه به سگ خود محل دستشویی را آموزش دهید، و این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر آموزش ها را ندانیم و یا راه اشتباه برویم حتما در آینده به مشکل خواهیم خورد.

برای آموزش سگ خود استفاده از پدهای بهداشتی یکی از بهترین راه های آموزشی است و مهمترین نکته در استفاده از این روش این است که اصلا این روش را تغییر ندهید.

 

انتخاب پد بهداشتی مناسب

برای این از پد ادرار استفاده می شود که به سگ خود این موضوع را آموزش دهیم که باید در مکان مشخصی کار خود را انجام دهد و این مکان هیچ وقت تغییر نخواهد کرد باید شما پد مناسبی را برای سگ خود انتخاب نمایید از پد هایی استفاده کنید که قابلیت جذب داشته باشند و به اندازه کافی برای سگ شما جا داشته باشد سگ های نژاد بزرگ تر باید اندازه سایز بزرگتر و بادوام تری برایشان انتخاب شود در آخر که پد مناسب پیدا نشد می توانید از حوله های پارچه ای و کاغذی استفاده نمایید.

البته استفاده از کاغذ و روزنامه ارزان است ولی باعث دردسر شما خواهد شد، زیرا قابلیت جذب ندارند حوله های پارچه ای که قابلیت جذب دارند هم تمیز کردن آنها سخت خواهد بود زیرا باید هردفعه شستشو داده شود و ممکن است سگ شما با آن مانند اسباب بازی رفتار کرده و آن را بجود ، پد ادرار فروشگاهی ها به خاطر قابلیت جذب بالا و سایز بندی مختلف بهترین گزینه برای استفاده شما خواهد بود.

آشنایی با زیرانداز بهداشتی

اجازه دهید که سگ شما با پد آشنا شود روی آن راه برود و بو کند تا به آن عادت کرده و هنگام ادرار از آن نترسد ، شما باید یک دستور ثابت برای این کار در نظر بگیرید و همیشه از آن استفاده کنید به عنوان  مثال جیش کردن ، هروقت سگ به پد نزدیک شد و روی آن رفت باید از آن دستور استفاده نمایید، به رفتارهای سگ دقت کنید بعضی از عادت ها و رفتارها نشانه ی دستشویی کردن سگ است و شما میتوانید با دقت روی این رفتارهای خاص زمان ادرار و دفع سگ خود را پیش بینی کنید. اورا سریعا نزد پد برده و دستور را به کار گیرید، استفاده از قطره های آموزشی بسیار به شما و فهماندن منظورخود به سگ کمک خواهد نمود.

سگ ها معمولا بعد از خوابیدن ، غذا خوردن، نوشیدن ، بعد از بازی کردن ادرار می کنند ، شما میتوانید بعد از انجام هر کدام از این کارها او را نزدیک پد بهداشتی ببرید و منتظر بمانید تا ادرار یا مدفوع کند ، یکی دیگر از نشانه ها بو کردن زمین است اگر سگ به جای بازی کردن زمین را بو کند یعنی وقت دستشویی است و شما باید او را سریعا پیش پد بهداشتی ببرید و دستور را بیان کنید.

پاداش

استفاده از تشویقی ها بسیار سود مند خواهند بود اگر او موفق شد روی پد بهداشتی ادرار کند حتما باید مورد تشویق و تمجید قرار بگیرد ، این تشویق میتواند کلامی باشد یا با هیجان زده شدن شما انجام شود و نوازش و استفاده از یک تشویقی مورد علاقه و خاص که فقط برای آموزش دستشویی استفاده شود.

نظم

برنامه ریزی داشته باشد و منظم کار کنید تا پیش بینی های شما راحت تر باشد ، هربار فقط یک دستور به کار برده شود، پد ادرار در یک جای مشخص باشد و تغییرش ندهید وقتی سگ شما کاملا با پد آشنا شد و فهمید که پد جای دستشویی است میتوانید مکان آن را تغییر دهید و یا هنگام مسافرت و یا مهمانی حتما پد را همراه داشته باشید.

 

کارهایی که نباید انجام دهید

اصلا نگذارید که سگ شما پد را به دندان گرفته و بکشد ، روی آن غذا بخورد و یا با آن بازی کند باید همه چیز سرجای خود باشد تا سگ هیچ وقت گیج نشود و هدف را گم نکند، تا زمانی که سگ شما به طور دقیق هدف از پد را نفهمد آن را جابه جا نکنید.

و مهمترین کاری که نباید بکنید این است که تنبیه اش نکنید ، این کاملا طبیعی است که تا وقتی کاملا سگ آموزش ببیند اشتباه کند ، هیچ وقت بعد از اشتباهش او را تنبیه نکنید این کار باعث استرس او میشود و حتی ممکن است اینقدر ناراحت شود که برای تمیز کردن کار خود مدفوع خود را بخورد و مدفوع خواری برایش عادت شود.

اگر سگ شما نمیتواند خود را نگه دارد تا به پد برسد می توانید پد بهداشتی را در ابتدا  نزدیک جایی قرار دهید که او بازی میکند و غذا میخورد استفاده از پارک سگ برای آموزش ادرار بسیار مفید و کاربردی است زیرا مکان رابرای توله محدود می نماید و او به همه ی مکان های تعریف شده نزدیک است.

و اگر به نظر شما سگتان خیلی و همیشه دستشویی می کند او را به دامپزشک خود نشان دهید. . . .

اشتراک گذاری مطلب:

پست های مرتبط

پیام بگذارید